HTML

BagodTimes

Ez alapvetően egy magánblog. Azok számára készül, akikkel rendszeresen kellene találkoznom és beszélgetnem, de ezek az alkalmak sajnos egyre ritkábbak. Kívülállók számára dög unalmas és gyakran érthetetlen :)

Friss topikok

Címkék

76 os út (1) advent (1) agárkosbor (1) ági (3) akkumulátor (1) államadósság (1) allergia (3) alvás (1) alváshiány (2) anyám (1) április 4 (1) áramszünet (2) árvíz (1) autó (1) balaton (1) balázs (2) bálványos (2) barátok (1) bence (4) best job (1) beszédszintetizátor (1) betegség (2) bevásárlás (1) biograd (1) biznisz (1) borika (2) bürokrácia (3) ciklámen (1) csermely péter (1) digitális (1) dob (1) egerek (2) éjszakai kuncsaftok (1) elegant (1) élelmiszeripar (1) évvége (1) évzárás (1) év vége (1) faluban (1) faluház (1) fáradtság (2) fejszámológép (1) fékhiba (1) fényre sötétedő kislány (1) feri (1) fizika (1) frankfurt (1) front (1) fronthatás (1) fűnyírás (2) fűnyíró (1) gáz (1) gazdaság (1) gázolaj (1) globális problémák (1) gonosz multi (1) gordonka (1) gravitáció (1) gyász (1) gyertya (1) gyomlálás (1) gyurcsány (1) gyuri (1) hajtás (1) harang (1) havazás (1) házi munkák (1) hétfő (2) hétrét (1) hétrétország (1) hideg (1) holdraszállás (1) hóvihar (1) hunor (6) húrelmélet (1) húsvét (1) húsvét hétfő (1) idegeskedés (1) indián (1) internet (1) irodalmazás (1) javítás (2) józsef attila (1) kánikula (1) karácsony (1) kaszálás (1) katie melua (1) katolikus rádió (1) kavarás (2) kawai k1 (1) kereskedelem (2) kereskedő (1) kert (1) kimerültség (1) kiránduás (1) kix (1) kocsma (1) kommunikáció (1) koncert (2) konfigurálás (1) könyvek (1) könyvtár (1) kriszti (1) laci (3) lárma (1) lemondás (1) magyar (1) május elseje (1) marketing (1) mécs lászló (1) meleg (1) meló (3) meridian (1) mezőgazdaság (1) moby (1) mónika (1) munka (1) musikmesse (1) nagyker (1) nagykerek (1) namm show (1) natgeo (1) nimród (1) nóri (2) notebook (1) nyár (1) oktv (1) olasz karcsi (1) omd (1) orosz katona (1) őrség (1) pályázatírás (1) pályázatok (1) pc (1) pc javítás (1) piac (2) pletykaput (1) pörgés (1) potya (1) presser (1) program installáció (1) projektek (1) protekcionizmus (1) pünkösd (1) rablás (1) radnóti (1) réka (1) rendrakás (1) rendszer installáció (1) robinson (1) rohangálás (2) router (1) rozsdafarkú (1) séta (1) skype (1) stephen hawking (1) swiss jazz (1) szabadságolás (3) szakbarbár (1) számítógépes munkák (1) szánkó (1) szerviz (1) szintetizátor (1) szlovénia (1) tavasz (1) tél (1) termék (1) tévé (1) tojás (1) tudományos seggnyalás (1) tulipánfa (1) ügyfelek (1) universe (1) uzsora (1) vadása tó (1) vállalkozás (4) vállalkozó (1) válság (9) vásárlás (1) vas csaba (1) vénusz vendéglő (1) viharok (1) virágok (1) visitors (1) vízzel hajtott autó (1) vonalkód (1) wlan (1) zala (1) zenegép (1) zivatar (1) zongora (1) zséda (1) Címkefelhő

2009.12.20. 22:37 Gravytone

Hideg van

Címkék: tél hideg akkumulátor havazás

Az elmúlt napokban a tél olyan formát öltött, mint amilyen régen szokott lenni. Esett tehát a hó, és jó hideg lett. Eddig az időjárásra tulajdonképpen nem panaszkodhattunk, hiszen nem volt annyira durva, hogy akadályozta volna az ügyfeleink eljutását hozzánk, vagy az árubeszerző turnékat. Még a gázszámla is elfogadható értéken belül maradt.

Aztán bedurvultak a dolgok, és Tél Tábornok a klasszikus forgatókönyv szerint tette a dolgát. Pénteken megkezdődött  a havazás, és ha nem is túlságosan erőteljesen, de kitartóan hullt a hó egészen tegnap éjfélig. Szombaton a "ledolgozás" miatt rendes nyitva tartást csináltunk, de délután már alig jött vásárló, mert az utakon már nagyon nehezen zajlott a közlekedés. A rádióból és a netről értesültünk róla, hogy a környékünkön szinte minden utat lezártak a keresztbe fordult kamionok miatt. Így sajnos hiába vártunk a megrendelt árura is, a szállítmányozó cég központjából közölték, hogy az útlezárások miatt nem jön a kocsi. Emiatt kicsit korábban bezártunk, és nekiállhattam a hólapátolásnak. Jó nagy területet kell tisztán tartanom, és szombaton már 5 - 6 alkalommal elszórtuk a havat a legfontosabb helyekről. A lakás és a cég közti járdát is nekem kell tisztítanom, erre viszont még nem jutott időm. Nekiálltam hát a 10 - 15 centis havat elszórni. A műveletet nehezítette, hogy időnként feltámadt a szél, és munkám eredményét gyorsan összerondította. Nyolc óra körül már csitult a havazás, és morfondíroztam azon, hogy szabaddá teszem az autók számára is a kijutást, de akkor már nagyon fáradt voltam, és rendesen fáztam is, ezért másnapra halasztottam a folytatást.

A vasárnap tehát intenzív hólapátolással indult. Bár sütött a nap, baromi hideg volt, és komoly fájdalmat okozott a lélegzetvétel is. Aztán 11 óra körül eljutottam odáig, hogy elvben a Skodával és a Berlingóval is ki lehetett volna állni. Hozzáteszem, hogy ezt a közös útvonalat régebben a ház többi lakójával együtt szoktuk hómentesíteni, mostanában viszont a többiek inkább megvárják, míg én elszórom az egész nagy placcról  a havat, addig inkább óvatosan kémlelnek kifelé a hátsó udvari lakásokból.

Mikor végeztem, akkor indultam volna Egerszegre a Skodával, azonban az autó némi bánatos morgáson kívül nem reagált a slusszkulcsra. A belső hőmérő -16 fokot mutatott ekkor. Némi akku gyötrés után úgy döntöttem, hogy inkább a Berlingóval próbálkozom, az jobban szokott télen indulni. Vele is meg kellett küzdeni. Csak a hatodik alkalomra indult be, addig inkább fura, robbanásszerű hangok kiadásában jeleskedett. Egerszegen elintéztem a legfontosabb elintézendőket, nagy keresgélés után kaptam akkumulátor töltőt is. Hozzá kell tennem, hogy mindkét kocsiban új akkumulátor van, ezért eléggé zokon vettem tőlük, hogy egy kis -20 fokban már durcáskodnak. A poén az, hogy mire hazaértem, a hőmérséklet már -8 fokra emelkedett, és a Skoda pöccröff beindult. A töltő persze attól függetlenül jó lesz, így nagyobb biztonságban érzem magam, hiszen mindkét autónak minden körülmények között menetkésznek kell lennie.

A második kört délután így már a Skodával tettem meg. Ne tessék nagy száguldozásra gondolni, a havas, jeges utakon óvakodtam úgy, hogy lehetőleg ne ugyanabban a sávban haladjak, mint a szembejövő. Pár dolgot így is sikerült azért elintéznem, de a fölösleges körök miatt ez a vasárnap nem sikerült túl produktívra.   

Most viszont ismét durva zimankó várható éjszakára. Az előbb, amikor hazafelé jöttem, megnéztem a hőmérőt Ági és Bence ex - hintafáján, és - 26 fokot mutatott. Lefényképeztem a telefonommal, majd idebiggyesztem mindjárt, a reggeli munkálatokat megörökítő képpel együtt.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bagodtimes.blog.hu/api/trackback/id/tr211611986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása